* 장애학생은 학칙 제57조의3에 따라, 학기 첫 주에 교과목 담당교수와의 면담을 통해 출석, 강의, 과제 및 시험에 관한 교수학습지원
사항을 요청할 수 있으며, 요청한 사항에 대해 담당교수 또는 장애학생지원센터를 통해 지원받을 수 있습니다. 강의, 과제 및 평가 부분
에 있어 가능한 지원 유형의 예는 아래와 같습니다.
․ 시각장애 : 점자, 확대자료 제공
․ 청각장애 : 대필도우미 배치
․ 지체장애 : 휠체어 접근이 가능한 강의실
제공, 대필도우미 배치
․ 시각장애 : 점자, 음성 시험지 제공, 시험시간
연장, 대필도우미 배치
․ 청각장애 : 구술시험은 서면평가로 실시
․ 지체장애 : 시험시간 연장, 대필도우미 배치
- 실제 지원 내용은 강의 특성에 따라 달라질 수 있습니다.
* According to the University regulation section #57-3, students with disabilities can request for special accommodations
related to attendance, lectures, assignments, or tests by contacting the course professor at the beginning of semester. Based
on the nature of the students’ request, students can receive support for such accommodations from the course professor
or from the Support Center for Students with Disabilities (SCSD). Please refer to the below examples of the types of
support available in the lectures, assignments, and evaluations.
․ Visual impairment : braille, enlarged
reading materials
․ Hearing impairment : note-taking
assistant
․ Physical impairment : access to classroom,
note-taking assistant
Extra days for submission,
alternative assignments
․ Visual impairment : braille examination paper,
examination with voice support, longer
examination hours, note-taking assistant
․ Hearing impairment : written examination
instead of oral
․ Physical impairment : longer examination
hours, note-taking assistant
- Actual support may vary depending on the course.